TV Lidköping utreds igen
Publicerad tisdag, 02 september 2008, 15:34 av Björn SmitterbergKommunstyrelsen beslutade på förmiddagen att tills vidare inte gå in i projektet TV Lidköping – som bl a skulle direktsända kommunfullmäktige.
Kostnaden anses vara för hög för att bara sända fullmäktigemöten, och vänsterpartiets ledamöter föreslog i stället en satsning på webbradio.


oväntat?…Nej..
Värt att tänka efter en gång till, tänk vilken positiv effekt för media utbildningen.
Dom är väl rädda att vi medborgare ska se och höra vilka stolligheter dom håller på med och hur dom argumenterar. Går väl inte in så många i lokalen dom är i så huga vad hemskt om folk kunde sitta hemma och se/höra på sina folkvalda. Bättre och lägga dom pengarna på en bandyhall åt villa.