Gå direkt till Nyheten (Det var något skumt med konsten…)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 11 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Det var något skumt med konsten…

Publicerad söndag, 21 september 2008, 17:39 av Björn Smitterberg

På söndagsförmiddagen väckte skulpturen med en stor hand som bär upp fåglar och små liv vid Lidans västra strand viss uppmärksamhet. Det var något skumt med skulpturen – och även den fontän som hör till skulpturen.

Var skummet kommer ifrån övergår redaktörens förstånd – som även fått en del minnesluckor, ty bilden togs på förmiddagen under färd till ett torp redaktören understundom hänger sig åt. Väl framme på torpet konstaterades att den sladd som förbinder kamera och dator ej var med.


 

1 Kommentar
Lennart
Gäst
Lennart
22 september, 2008 06:27

Modern konst?