Gå direkt till Nyheten (SM-final i skolbandy: Förlust för De la Gardie)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 09 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

SM-final i skolbandy: Förlust för De la Gardie

Publicerad torsdag, 19 mars 2009, 10:27 av Redaktionen

Sandvikens gymnasium vann även i år svenska mästerskapen i bandy för gymnasier. Och än en gång blev De la Gardie näst bästa lag. Vid förmiddagens final på Isstadion i Lidköping vann Sandviken med 5-1 efter att ha haft ledningen med 1-0 i halvtid.

De la Gardies mål kom på straff slagen av Andreas Ingemarsson – och det var det sista som hände i matchen.