Gå direkt till Nyheten (Bandyförbundet: Sänk spelarnas löner!)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 13 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Bandyförbundet: Sänk spelarnas löner!

Publicerad fredag, 20 mars 2009, 11:55 av Redaktionen

I ett brev uppmanas nu bandyklubbarna att sänka spelarnas löner. Anledningen är den ekonomiska krisen och bortfallet av viktiga sponsorer och reklamköpare.

Brevet kommer från Bandyförbundet och Föreningen Svensk Elitbandy (FSE). I brevet som går till samtliga elitklubbar rekommenderar förbundet och SFE sänkningar av spelarlönerna med 20 á 30 procent.

5 Kommentarer
Leif
Gäst
Leif
20 mars, 2009 01:50

Har bandyspelare lön??? Sänker FSE pamparna sina löner liknande tro? Eller vankas det bonusar?

Rickard
Gäst
Rickard
20 mars, 2009 05:03

Fy vad dåligt.. Nu får dom ge sig.. Anledningen är ju bara den att Förbundets gullig grisar (Hammarby) sänkte precis med 30% så bara för att bajen inte ska tappa massa spelare å kanske får det riktigt svårt så gör förbundet allt dom kan för å rädda deras högra hand.. Ursch å fy hmhmhm

Henrik
Gäst
Henrik
20 mars, 2009 11:13

Bra gjort av förbundet att försöka hjälpa klubbarna i balans.

Peter
Gäst
Peter
21 mars, 2009 02:34

Bra gjort?… Det är precis så som Rickard säger, Hammarby har varit tvugna att sänka sina löner, och så att dem inte ska tappa spelare pga det så ber förbundet alla andra att göra det. Tror att klubbarna har bra koll själva…

GS
Gäst
GS
22 mars, 2009 07:47

Konstig rekomendation från bandyförbundet, det måste väl vara upp till enskilda klubbar att ge den lön de vill till sina spelare så länge de klarar ekonomin. Det finns ju en elitlicens som ska klaras och ger förbundet möjlighet att granska och komma med synpunkter på klubbarna. Men den har ju iofs en klubbar fått dispens ifrån om jag inte minns fel