Bandyförbundet: Sänk spelarnas löner!
Publicerad fredag, 20 mars 2009, 11:55 av RedaktionenI ett brev uppmanas nu bandyklubbarna att sänka spelarnas löner. Anledningen är den ekonomiska krisen och bortfallet av viktiga sponsorer och reklamköpare.
Brevet kommer från Bandyförbundet och Föreningen Svensk Elitbandy (FSE). I brevet som går till samtliga elitklubbar rekommenderar förbundet och SFE sänkningar av spelarlönerna med 20 á 30 procent.


Har bandyspelare lön??? Sänker FSE pamparna sina löner liknande tro? Eller vankas det bonusar?
Fy vad dåligt.. Nu får dom ge sig.. Anledningen är ju bara den att Förbundets gullig grisar (Hammarby) sänkte precis med 30% så bara för att bajen inte ska tappa massa spelare å kanske får det riktigt svårt så gör förbundet allt dom kan för å rädda deras högra hand.. Ursch å fy hmhmhm
Bra gjort av förbundet att försöka hjälpa klubbarna i balans.
Bra gjort?… Det är precis så som Rickard säger, Hammarby har varit tvugna att sänka sina löner, och så att dem inte ska tappa spelare pga det så ber förbundet alla andra att göra det. Tror att klubbarna har bra koll själva…
Konstig rekomendation från bandyförbundet, det måste väl vara upp till enskilda klubbar att ge den lön de vill till sina spelare så länge de klarar ekonomin. Det finns ju en elitlicens som ska klaras och ger förbundet möjlighet att granska och komma med synpunkter på klubbarna. Men den har ju iofs en klubbar fått dispens ifrån om jag inte minns fel