Gå direkt till Nyheten (
I Lidköping släcktes 25.000 lampor i lördags)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 06 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat


I Lidköping släcktes 25.000 lampor i lördags

Publicerad måndag, 30 mars 2009, 16:44 av Redaktionen

Det var lite osäkert om mätningen av el skulle ge utslag, för belysning är inte så stor del av elanvändningen. Men under Earth Hour i lördags minskade elförbrukningen i Lidköping med 1.466 megawatt-timmar. Det motsvarar cirka 25.000 lampor med 60 watts effekt.

Jonas Wedebrand, energi- och klimatrådgivare Lidköpings kommun är stolt över resultatet och är glad för engagemanget som visats.

Jämförelsen i elförbrukningen är gjord i förhållande till samma timme förra lördagen.

1 Kommentar
K.E
Gäst
K.E
30 mars, 2009 09:42

Alltid något…