I Lidköping släcktes 25.000 lampor i lördags
Publicerad måndag, 30 mars 2009, 16:44 av Redaktionen
Det var lite osäkert om mätningen av el skulle ge utslag, för belysning är inte så stor del av elanvändningen. Men under Earth Hour i lördags minskade elförbrukningen i Lidköping med 1.466 megawatt-timmar. Det motsvarar cirka 25.000 lampor med 60 watts effekt.
Jonas Wedebrand, energi- och klimatrådgivare Lidköpings kommun är stolt över resultatet och är glad för engagemanget som visats.
Jämförelsen i elförbrukningen är gjord i förhållande till samma timme förra lördagen.


Alltid något…