Vänerfiskare fick granat i fångsten
Publicerad måndag, 30 mars 2009, 11:07 av Redaktionen
En fiskare från Mellerud fick i helgen en blindgångare i form av en granat med i fångsten när näten vittnades i Vänern. Fiskaren tog försiktigt hand om granaten och ringde till polisen som mötte på kajen i Mellerud.
Det skriver Nya Wermlandstidningen.
Det har under 1900-talet dumpats stora mängder med stridsmedel i Vänern och röjningen lär pågå länge innan allt är åtgärdat.

