Familjen Storck lämnar Lidköping
Publicerad torsdag, 02 april 2009, 11:02 av Björn Smitterberg
Dan och Öyfrid Storck som i tre år lett verksamheten vid Frälsningsarmén i Lidköping flyttar. Flyttlasset går till Öyfrid Storcks hemland Norge.
– Visst har det varit roligt och spännande och mycket verksamhet i Lidköping, säger Dan Storck.
– Men ända sedan min fru flyttade till Sverige har vi talat om att flytta till Drammen. Och nu blir det av. Vi skall arbeta i Frelsesarmeens kår i Drammen. Vi tycker det är lämpligt att flytta nu då vår äldste son Simon kommer upp i skolåldern.
Den 31 maj lämnar familjen Dan och Öyfrid Storck Lidköping.

