Teknikelever i Lidköping prisades för minne
Publicerad torsdag, 02 april 2009, 19:28 av Redaktionen
Eleverna från Teknikprogrammet på De la Gardiegymnasiet tog hem tredje pris – 6.000 kronor – i Blixtåset, som är Svenska Uppfinnarmästerskapen för gymnasieelever med sitt USB-minne.
Det är ett minne som piper när man lämnar det i datorn och ger sig iväg utan det. Dessutom tog killarnas idé hem T-konventets pris på 5.000 kr. Deltagarna i årets T-konvent röstade fram KEEP-IT, som bästa úppfinning.

Uppfinnarmästarskapen ägde rum i Ystad.
Killarnas i KEEP-IT är Oscar Callerud, Adam Ekström och Daniel Christensson (privat foto)


Grattis!
Daniel, Adam o Oscar.