Gå direkt till Nyheten (
Innebandy: Lockerud F94 tog hem DM!)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 13 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat


Innebandy: Lockerud F94 tog hem DM!

Publicerad måndag, 06 april 2009, 07:21 av Redaktionen

Lockerud från Mariestad (3:a i SM) bjöd på innebandypropaganda i Idrottens Hus i helgen. Då genomfördes nämligen DM för flickor födda -94. Efter att ha besegrat Skövde med 7-0 och Fristad med 4-0 i lördagens gruppspel så ställdes man mot Fröjereds IF i söndagens semifinal. Även där vann man mycket övertygande med 6-1 efter att man dominerat spelet totalt.

I finalen så blev det sedan åter en match mot gruppmotståndarna Fristad GOIF. Fristad som i sin semifinal besegrat Lockeruds F95 med 4-0

Men likt gruppspelsmatchen så kom Lockerud att äga matchen från start. Tjejerna i Lockerud var riktigt starka i fysiken och det utnyttjade man. Lägger man därtill även ett mycket uppskruvat tempo, ja då förstår ni att Fristad fick svårt att hänga med i matchen. Mariestadslaget ledde med 3-0 i halvlek och slutresultatet skrevs till slut till hela 7-0. Hela Lockeruds första femma skall ha extra beröm för de fina spel man visade upp i slutspelet. Här har man säkerligen några ämnen som vi kanske får stifta bekantskapen med i elitserien i framtiden. Men givetvis så höll alla tre femmorna i Lockerud hög klass. Det var med ett mycket bra lag man vann DM med.

Lockeruds dominans återspeglades även på All Star Team laget som innehöll hela fem spelare från Mariestadslaget. Endast Fristads målvakt lyckades slå sig in i den exklusiva skaran. Skytteligan delades mellan Lockeruds Louise de Jongh och Fröjereds Sandra Falk. Båda hittade rätt fem gånger fast man hade gjort fler assist än två andra tjejer i Lockerud som också gjorde fem mål vardera.

Arrangerande klubb IBK Lidköping tackade avslutningsvis en sjungande publik, trevliga ledare, bra domare samt mycket skötsamma och väl kämpandes spelare för ett lyckat DM 2009.

– Håkan Svensson –