Stor frustration när Lidköpingsnytt slocknade
Publicerad tisdag, 07 april 2009, 19:00 av Björn Smitterberg
Det var med stor frustration som Lidköpingsnytts redaktör på tisdagen försökte få igång tidningen igen. Så också Robert Lidberg vid Duva som sköter tidningen tekniskt, och även vid Loopia i Borås där tidningen startsida finns.
Det tog denna gång flera timmar att hitta felet. Gång på gång har vi råkat ut för det här felet och trott att det var ett serverfel – men nu hittades ett litet, litet annat fel på programnivå. Detta fel rättas under tisdagskvällen. Att starta tidningen utan att åtgärda felet – det ville inte de tekniskt kunniga.
Samtidigt står Lidköpingsnytt inför ett helt nytt serverbyte – nämligen att ha servrar vi är helt ensamma på. I dag finns Lidköpingsnytts olika delar fördelade på fyra olika servrar. På vissa är vi inte ensamma – men skall bli det nu. Det ska göra tidningen snabbare för läsarna, och säkrare för oss alla. Men redaktören som är tekniskt okunnig kan bara hoppas på det bästa…


Ingen fara, bättre än NLT