Tjuv lyckades smita genom fönster
Publicerad söndag, 12 april 2009, 07:32 av Redaktionen
Pass, smycken och pengar stals vid ett inbrott på Förstadsvägen på påskaftonens kväll. När två flickor kom hem såg de genom fönster att någon rörde sig inne i bostaden med ficklampa. Föräldrar kontaktades och snabbt även poliser.
Tjuven förstod dock vad som höll på att hända och lyckades smita – troligen genom ett fönster – alldeles innan poliserna kom. Poliserna följde flickorna in i bostaden för att se att ingen var kvar och för att göra anmälan. Det spanades även en del i området i samband med stölden men ingen misstänkt påträffades.
Inbrottet skedde vid 22.30-tiden. Vittnen är naturligtvis välkomna till polisen.

