Gemensamt 1:a maj-firande för (V, S och Mp)
Ylva Thörn talar i Skara och Vara
Publicerad tisdag, 14 april 2009, 11:24 av Björn Smitterberg
De tre partier som bildar majoritet i kommunpolitiken i Lidköping kommer i år att ha en gemensam manifestation den 1 maj.
För första gången kommer alltså socialdemokrater, vänsterpartister och miljöpartister att tåga tillsammans. Detaljerna skall presenteras senare i veckan. Men avsikten är att skapa opinion mot regeringens politik.
Det är inte någon talare från centralt socialdemokratiskt håll som är med i Lidköping. Däremot kommer kommunalarbetareförbundets ordförande Ylva Thörn att medverka i såväl Vara som Skara.

