Skadegörelser på skolor i Lidköping och Vara
Publicerad tisdag, 14 april 2009, 11:41 av Redaktionen
På tisdagsmorgonen har flera fall av skadegörelse mot skolor polisanmälts. Det handlar bl a om krossade rutor och i något fall kan det röra sig im inbrottsförsök.
de skolor som utsatts är Östbyskolan och Wennerbergsskolan i Lidköping samt Alléskolan i Vara.


Får inte glömma månesköldskolan, c.a 20 tal barn under påskhelgen har sprungit fram och tebaka på taken, vissa hade ett riktigt nöje när dom kastade in raketpjäser i ventilationstrummorna!!
a sånt är onödigt, polisen får åka ut mer på stationen gör dom ingen nytta.
Polisen gör säkert så gott de kan.Men det finns något som heter föräldrar och uppfostran……..
KS……….föräldrar och uppfostran……..fri uppfostran heter det numera
Det fanns faktiskt ungdomsanstalter och fängelser även före 1970.