Gå direkt till Nyheten (
Skadegörelser på skolor i Lidköping och Vara)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 06 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat


Skadegörelser på skolor i Lidköping och Vara

Publicerad tisdag, 14 april 2009, 11:41 av Redaktionen

På tisdagsmorgonen har flera fall av skadegörelse mot skolor polisanmälts. Det handlar bl a om krossade rutor och i något fall kan det röra sig im inbrottsförsök.

de skolor som utsatts är Östbyskolan och Wennerbergsskolan i Lidköping samt Alléskolan i Vara.

5 Kommentarer
Jocke
Gäst
Jocke
14 april, 2009 12:30

Får inte glömma månesköldskolan, c.a 20 tal barn under påskhelgen har sprungit fram och tebaka på taken, vissa hade ett riktigt nöje när dom kastade in raketpjäser i ventilationstrummorna!!

p
Gäst
p
14 april, 2009 01:45

a sånt är onödigt, polisen får åka ut mer på stationen gör dom ingen nytta.

K.S
Gäst
K.S
14 april, 2009 05:22

Polisen gör säkert så gott de kan.Men det finns något som heter föräldrar och uppfostran……..

jan
Gäst
jan
20 april, 2010 09:03

KS……….föräldrar och uppfostran……..fri uppfostran heter det numera

Oven
Gäst
Oven
20 april, 2010 11:36

Det fanns faktiskt ungdomsanstalter och fängelser även före 1970.