Ung bilförare i pappas bil
Publicerad tisdag, 14 april 2009, 10:31 av Redaktionen
I samband med en trafikkontroll avslöjades på tisdagsmorgonen en 15-årig bilist i Skara. 15-åringen har tagit sin pappas bil uta lov. föräldrarna kallades till platsen som tog hand om såväl bil som son.


Mycket företagsam ung man. Övning ger färdighet. Han kan säkert spara många sköna slantar på att övningsköra i god tid.
Han sparar då inte på fadern o moderns pengar, då de förmodligen får betala pojkens böter. Dessutom kan han inte övningsköra på lång tid framöver då han åkte på olovlig körning, och med högsta sannolikhet inte får lämplighetsintyg på ett bra tag.
Jasså, kan det vara så illa? Mycket tragiskt i så fall.