10.000 kvadratmeter brann i stugområde
Publicerad torsdag, 16 april 2009, 16:59 av Björn Smitterberg
En omfattande markbrand härjade i eftermiddag i det nya stugområdet vid Öboviken på Kålland.
– Det var lite besvärligt att komma åt – det är ett område som byggs på just nu, säger Lennart Andersson vid räddningstjänsten i Lidköping.
– Mycket stubbar och stenigt, men vi lyckades ganska bra och släckte snabbt av elden som spridit sig till 10.000 kvadratmeter.
Elden kom ursprungligen från ett husbygge där någon tänt på en hög med överblivet skräp från bygget. Elden spred sig snabbt i vinden.

