Götene klarar sig när Arla bantar
Publicerad torsdag, 16 april 2009, 13:11 av Björn Smitterberg
Ett sparpaket värt 1,5 miljarder skall genomföras inom Arla-koncernen. Men det drabbar inte produktionsanläggningarna som den i Götene.
I stället är det tjänstemän på kontor runt om i världen – bl a Stockholm – som får gå samtidigt som vakanser inte skall tillsättas.
Arla kommer också att lansera dansk lågprismjölk i Sverige under varumärket Klöver.


Skööööönt att det ej drabbade götene, men tycker synd om de som drabbas!