Besked om bandy-VM dröjer
Publicerad lördag, 18 april 2009, 07:19 av Redaktionen
Mycket tyder på att det blirhallarna i Vänersborg, Trollhättan och Lidköping som blir huvudorter i bandy-VM nästa år. Men inget är klart och inget blir klart förrän tidigast vid midsommar.
Enligt flera medier i dag pågår förhandlingar om TV-rättigheterna för VM-spel i Sverige. Utan ett sådant avtal kommer inte en match att spelas i Sverige. Förhandlingarna blir klara tidigast i juni. Först några veckor senare kommer internationella bandyförbundet att kunna besluta om VM i västsverige.
Situationen i bandyorganisationen betraktas som kaotisk. Bland annat nämns att Sverige inte har någon ledare före ett nytt landslag.

