I Karlsborg bygger kommunen polishus
Publicerad måndag, 20 april 2009, 17:04 av Redaktionen
Karlsborgs kommun kommer att skriva ett avtal med polisen som innebär att kommunen bygger en ny polisstation, och det medför även att poliser får Karlsborg som stationerinsort. Det är ett ovanligt sätt att skaffa poliser. I Lidköping har – som Lidköpingsnytt berättade för ett par veckor sedan – Polisen lagt planerna på ett nytt polishus på is tills vidare – ekonomin räcker inte till för investeringen.
En möjlighet som diskuterats är att någon bygger och hyr ut till Polisen även i Lidköping – men det alternativet tycks inte vara aktuellt. Satsningen i Lidköping blir betydligt större än den i Karlsborg.
Läs Lidköpingsnytts artikel om nytt polishus i Lidköping:
Pengarna slut:
Nybygget av Polishus i Lidköping stoppat!

