Skara-bo gripen vid inbrott i Rörstrands
Publicerad måndag, 20 april 2009, 09:57 av Redaktionen
Det är en serie inbrott som skett tre nätter i följd i Rörstrandsfastigheten som kan vara på väg att klaras upp. På morgonen greps en man på bar gärning i en kontorsvåning med flera företag längs Fabriksgatan. Personal kom till arbetet och slog lam om inbrott och att en person kanske är kvar i lokalerna.
En polispatrull kunde snabbt komma till platsen och grep en 25-åring från Skara som drogad höll på med inbrott. Han hade samlat ihop gods från flera kontor som skulle hämtas senare. Polisen försöker nu reda ut vem som är ägare till allt det som samlas ihop.
Det är tredje natten i följd som det anmälts inbrott i Rörstrandsfastigheten.

