Brandbil fastnade på Norra Torngatan
Publicerad torsdag, 23 april 2009, 15:29 av Björn Smitterberg
Räddningstjänstens nyreparerade hävarebil står på Norra Torngatan kunde inte flyttas. Mekaniken hängde upp sig. Gatan är avstängd mellan Källargatan och Kållandsgatan.
Det är ett arbete åt AB Bostäder som brandmännen utför, och då hävaren är lämplig. När arbetet skulle börja ville tekniken inte vara med riktigt. Men via mobiltelenätet kunder leverantören av tekniken få direkt kontakt med brandbilens datorer och felet kunde rättas på distans.



Är det meningen att brandkåren skall ut på entreprenader i samhället.