TV-inspelning på Läckö slott
Publicerad fredag, 24 april 2009, 17:12 av RedaktionenI nästa vecka kommer ett avsnitt av TV-serien Sveriges Historia att spelas in på Läckö slott – närmare bestämt i Kungssalen. En rad Lidköpingsbor medverkar som statister runt flera skådespelare som engagerats. Serien skall sändas i TV med början i vinter.
I Kungssalen skall ett stort gästabud ordnas – och här finns ju sedan tidigare utställningsmaterial att använda, material som tidigare använts för att visa hur man kunde äta storslaget på Magnus Gabriels tid.

