Ett nytt R för Rörstrand
Publicerad söndag, 26 april 2009, 17:09 av Redaktionen
Nu tas logotypen för Rörstrandsporslinet ned. Ett nytt används i stället.
Logotypen för Rörstrands porslinstillverkning har skiftat genom åren men fram till i vinter har ännu den senaste logotypen lyst upp över Lidköping. Men för ett par månadersedan släcktes de stora R:en och i har ett nytt satts upp över entrén till några av butikerna.
Även om det fortfarande finns flera verksamheter med anknytning till porslin och keramik kvar i Rörstrand-komplexet är det nu i mindre omfattning och det är i stället handel och tjänster som dominerar.



Det är för besynnerligt att ingenting kan få vara kvar som det har varit. Kan undra vart vi är på väg?
Antar att Åke fortfarande har svartvit teve hemma, dricker kaffe som kokas på en don pedro, å saknar Hylands Hörna?? :)