Lill-Babs sjunger i Lidköping och skänker gaget
Publicerad söndag, 26 april 2009, 03:57 av Redaktionen
Sångerskan Lill-Babs ger i eftermiddag en konsert i S:t Nicolai kyrka. Gaget skänker hon till Ankarstiftelsen och dess verksamhet att bygga skolor i Colombia och Peru. Lidköpingsföretaget Senäte spelar också en viktig roll – Senäte har hittills medfinansierat sex skolor i Colombia.
Förhoppningen är att konserten skall ge 120.000 kronor – det räcker till en skola för 200 barn. Företagare erbjuds sponsra konserten med 5.000 kronor vardera och man hoppas att 300 personer skall betala 100 kronor vardera för att få lyssna till Lill-Babs.

– Foto: Charles Hammarsten –

