Tiotusentals utan sin lön
Publicerad måndag, 27 april 2009, 15:06 av RedaktionenDet är långtifrån bara anställdavid Lidköpings kommun och flygplats som berörs av problemen hos Swedbank – inte sparbanken i Lidköping – med löneutbetalningarna. Ett 50-tal kommuner och andra stora arbetsgivare berörs också.
Enligt Swedbank är det i Sverige cirka 25.000 löneutbetalningar som inte gått som de skulle men banken hoppas att problemen skall vara lösta i eftermiddag. Förutom anställda vid Lidköpings kommun har anställda vid Essunga kommun samma problem.


Detta är sanslöst att inte få ut sin lön pga swedbanks problem.
Vad får jag för kompensation för utebliven lön av swedbank?
Pinsamt.
Har idag varit ledig. Tog med mig mina väninnor och åkte ner till Gekås i Ullared. När vi varit där inne i 4.5 timma. Skulle vi betala.
Döm av min förvåning men det fungerade inte att dra kortet. Tur att man har sina väninnor med sig. De fick dela upp min nota.
Pinamt Swedbank!!!
Hälsningar.
Kund på väg till Handelsbanken.
Tur man fick lön den 25e då…=)
Instämmer med förgående talare, pinsamt är det minsta man kan säga!!! Räkningarna ska i väg å vad ska de betalas med???
Tycker det är ynkligt rent ut sagt!!!
Kan man gå in på Swedbank o hämta matkuponger så man kan fått handlat ?? eller handlar dem mat åt en? eller ska man behöva låna av sina vänner, för att få mat på bordet? Skärpning Swedbank
Men herre jösses!!! Allt kan ju krångla då och då, man kan inte vänta sig att alla system ska funka till punkt och pricka år efter år efter år. Får man dessutom sin lön den 27 som avtalat spelar de väl ingen roll om den kommer in 00.01 eller någon gång på eftermiddagen!!!
ÄNTLIGEN har pengarna kommit på kontot. Det tog lång tid. Berörda parter kanske måste tänka om hur kunniga data-folk man umgås med, det skylls ju på datatrubbel.
Swedbanks slutkunder har fått sin lön verkar det som. Men inte de övriga bankerna enligt andra siter på internet. De får vänta någon dag till står det.
skyll inte på datorerna! dem kan inget göra utan att en operatör talar om vad när och hur den ska göra det. det är helt enkelt en tryckfels nisse som varit i farten, det händer faktiskt.