Monica Göransson ny kyrkoherde i Sunnersberg
Publicerad fredag, 01 maj 2009, 12:27 av Björn SmitterbergKyrkorådet i Sunnersbergs församling har enhälligt beslutat att utse Monica Göransson till ny kyrkoherde.
Monica Göransson tillträder den 10 augusti och fram till dess fortsätter Lennart Börjeson sitt vikariat.
Det betyder att Monica Göransson lämnar sin tjänst som komminister i Lidköpings församling, och det ansvar hon burit för Sigfridskyrkan och dess verksamhet.
Domkapitlet godkände utnämningen i månags.


Mycket bra val!
Detta kommer att bli jättebra! Hoppas att Du kommer att trivas på den nya platsen.Skönt att vår ”gamla kyrkoherde kunde stanna kvar”. Lycka till!