Ingen sjöpolis på Vänern
Publicerad måndag, 04 maj 2009, 17:12 av Björn SmitterbergDet blir ingen sjöpolis på Vänern – såvida inte sjöpoliserna från Göteborg gör något kortare besök. Men enligt ett pressmeddelande idag prioriterar sjöpolisen bevakningen i Bohuslän. Alla polisens båtar ska koncenteras till Göteborg och ha sin enda bas där.


Denna typ av nyhet ska inte publiceras egentligen. Nu blir det ju mer eller mindre fritt fram för allt sjöbus. Det hade varit bättre om man fått tro att det fanns en polisbåt i Vänern.
Nu får man förlita sig på Kustbevakningen.
Då är det fritt fram för busarna…
Ni tror inte kustbevakningen kommer att cirkulera i våra vatten eller?
De är helt sjuk de är bara en tids fråga innan någon kör ihjäl sig på en vattenskooter för de kommer verkligen hända!
Äsch. Ta det lungt. Lite fritt ansvar har aldrig skadat.
Sen är det ju inte Lidköping som har den värsta sjötrafiken. Fylleproblemen och buskörningen är ju 1000 ggr värre i Stockholm och liknande ställen.
Låt folk roa sig lite på sjön. Lite lek med vattenskoter eller wakeboard (sry de som stör sig på mig) är ju inte skadligt för någon så länge man tänker med huvudet! Det fina med sjön är ju friheten!
Vem ska då kolla nykterheten på böljan den blå???
Gött, då kan vi härja fritt med våra skotrar och köra för fort utan och va rädda att polisen kommer och tar oss =) haha…
Ja detta var verkligen en bra nyhet! Vi som köpt vatteskotrar med turbo och ca 200 hk. Då kommer det gå undan på sjön! Även om polisen varit där så hade de inte kunnat hänga på ändå.
men cobran finns jo fortfarande kvar hehe