Gå direkt till Nyheten (Ingen sjöpolis på Vänern)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 06 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Ingen sjöpolis på Vänern

Publicerad måndag, 04 maj 2009, 17:12 av Björn Smitterberg

Det blir ingen sjöpolis på Vänern – såvida inte sjöpoliserna från Göteborg gör något kortare besök. Men enligt ett pressmeddelande idag prioriterar sjöpolisen bevakningen i Bohuslän. Alla polisens båtar ska koncenteras till Göteborg och ha sin enda bas där.

9 Kommentarer
Lynx
Gäst
Lynx
4 maj, 2009 06:08

Denna typ av nyhet ska inte publiceras egentligen. Nu blir det ju mer eller mindre fritt fram för allt sjöbus. Det hade varit bättre om man fått tro att det fanns en polisbåt i Vänern.
Nu får man förlita sig på Kustbevakningen.

K.E
Gäst
K.E
4 maj, 2009 07:20

Då är det fritt fram för busarna…

Hmm
Gäst
Hmm
4 maj, 2009 09:12

Ni tror inte kustbevakningen kommer att cirkulera i våra vatten eller?

Viktor
Gäst
Viktor
4 maj, 2009 09:19

De är helt sjuk de är bara en tids fråga innan någon kör ihjäl sig på en vattenskooter för de kommer verkligen hända!

Apan
Gäst
Apan
4 maj, 2009 09:57

Äsch. Ta det lungt. Lite fritt ansvar har aldrig skadat.

Sen är det ju inte Lidköping som har den värsta sjötrafiken. Fylleproblemen och buskörningen är ju 1000 ggr värre i Stockholm och liknande ställen.

Låt folk roa sig lite på sjön. Lite lek med vattenskoter eller wakeboard (sry de som stör sig på mig) är ju inte skadligt för någon så länge man tänker med huvudet! Det fina med sjön är ju friheten!

Sjörövaren
Gäst
Sjörövaren
4 maj, 2009 10:14

Vem ska då kolla nykterheten på böljan den blå???

O
Gäst
O
4 maj, 2009 11:09

Gött, då kan vi härja fritt med våra skotrar och köra för fort utan och va rädda att polisen kommer och tar oss =) haha…

Magnus H
Gäst
Magnus H
5 maj, 2009 11:42

Ja detta var verkligen en bra nyhet! Vi som köpt vatteskotrar med turbo och ca 200 hk. Då kommer det gå undan på sjön! Även om polisen varit där så hade de inte kunnat hänga på ändå.

otur
Gäst
otur
5 maj, 2009 11:52

men cobran finns jo fortfarande kvar hehe