Inredning stulen från Truveholm
Publicerad måndag, 04 maj 2009, 21:23 av RedaktionenDen anrika gården Truveholm har stått obebodd länge och när ägarna nu kom till huset för första gången sedan i februari visade det sig att det varit inbrott.
Bland det stulna är bl a ljusstakar, bestick och golfutrustning.


Tråkigt att sånt här händer.
Tänk vad kul om Truveholm, kunde få ägare som kunde bosätta sig där. Truveholm behöver blomma upp igen, den så kallade vallen mot vägen full med sopsäckar som en gång gömts av jord ligger väl synligt från vägen och gör huset ännu mer ödsligt och obebott ut.