ABBA-konsert i Stadsträdgården på nationaldagen
Publicerad torsdag, 07 maj 2009, 14:27 av Björn Smitterberg
Enligt ABBA´s fanclub är Waterloo the Band det bästa som finns näst orginalet. Bandet turnerar med ABBA-konserter över hela världen och den 6 juni blir det en jättekonsert som inviger den nya scenen – Dina-Scenen – i Stadsträdgården i Lidköping.
Det är inte många band som säljer ut hela Royal Albert Hall i London – men Waterloo the Band har gjort det. Så det lär säkert bli fullsatt i Lidköping också.

Även ett annat populärt band skall spela på scenen denna dag – nämligen Lidköpings Musikskolas blåsorkester. Detta i kombination med andra musiker från skolan för att fira Musikskolans dag som inledning på festen i parken.
I övrigt blir inte programmet klart förrän om några dagar.

