Buss ersatte Kinnekulletåg
Publicerad torsdag, 07 maj 2009, 07:47 av RedaktionenTidiga morgontåget på Kinnekullebanan mot Örebro fick i dag ersättas med buss. Det visade sig att tåget inte fungerade som det skulle och därför valde Västtrafik att sätta in buss i stället. Tåget skulle gått från Lidköping klockan 5.
Även tåget 8,27 från Örebro mot Lidköping byts mot buss.


Inte var det så inte Skälet var att tåget vid närheten av Blomberg körde på en älg som då träffade så olyckligt att luftledningar på tågets front skadades att fortsatt färd var omöjligt. En som var med onbord