Elever prövar nya E20 i löpning
Publicerad torsdag, 07 maj 2009, 15:47 av Björn SmitterbergI nästa vecka kommer alla låg- och mellanstadieelever i götene att få springa på den nya motorvägen förbi Götene. Det är ett särskilt lopp som ordnas av vägverket och Vandringsklubben Lundsbrunn.
Starten kommer att gå vid Gullhammar – där Vättlösavägen går över motorvägen på en nybyggd bro. Målet blir vid den nya rondellen där trafiken delas mellan E20 och riksväg 44. Det blir vätskekontroll, diplom och utställning av maskiner. Det är den 15 maj som loppet ska genomföras. Ett lopp för vuxna löpare blir det i samband med invigningen i sluteet av juni.

