Övar med helikopter och flyg
Publicerad torsdag, 07 maj 2009, 07:07 av Björn SmitterbergDet är Livregementets husarer K3 i Karlsborg som flyger över Lidköping och övriga Skaraborg just nu. Förbandet har en stor övning och på måndagskvällen, tisdagskvällen och natten till onsdagen användes helikoptrar i mörker på flera platser. Förbandet vill dock inte berätta offentligt om övningen och därför har Lidköpingsnytt haft endel svårigheter att få svar på frågor från läsare på bl a Kålland och Kållandsö som väcktes av helikoptrar.

