Gå direkt till Nyheten (Bilist hade över två promille mitt i stan)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 14 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Bilist hade över två promille mitt i stan

Publicerad lördag, 09 maj 2009, 08:19 av Redaktionen

Poliser stoppade strax efter klockan två i natt en bilist som hade över två promille.

Det är en 31-årig man som stoppades på Wennerbergsvägen då poliserna misstänkte att föraren var berusad. Misstankarna stärktes och vid provtagningen visade det sig att mannen hade drygt två promille alkohol i blodet. Mannen blev omedelbart av med körkortet.

Förutom ett fall av misshhandel vid Läckövägen och tre ”vanliga” fyllerister har det varit en lugn natt i västra Skaraborg.