Prisades för engagemang och hängivenhet med Hjulafton
Publicerad måndag, 11 maj 2009, 19:40 av Redaktionen
Jan Fransson och Tomas Kjellström har under många år arbetat med evenemanget Hjulafton i Lidköping. Det, tycker Kristdemokraterna i Lidköping, är beundransvärt och delade i eftermiddag ut Lidköpings vitsippspris till de båda.Jan Fransson och Tomas Kjellström har varje år lockat tusentals besökare för att beundra motorcyklar, bilar och våghalsiga halsbrytande uppträdanden mitt i centrala Lidköping. Det har alltid varit gratis och generositeten har
varit stor.
-Det engagemang de visat, utan att ta ett öre för egen vinning är verkligen beundransvärt och dessutom har de gjort flera insamlingar till välgörande och behjärtansvärda ändamål. Jag tycker att det är fantastiskt bra att de
har engagerat sig så mycket. Det är beundransvärt! säger Tommy Larsson, ordförande och gruppledare för Kristdemokraterna i Lidköping.
Kristdemokraterna i Lidköping delar ut Vitsippspriset för första gången i år.

Motiveringen lyder:
– Tomas Kjellström och Jan Fransson får Vitsippspriset för visat engagemang och hängivenhet genom att år efter år arrangera Hjulafton i Lidköping. En augustihändelse som skapat trivsam folkfest, öppen för alla. Ert engagemang
har betytt mycket både för Lidköping och enskilda.
Priset består av en tavla av konstnären Kerstin Carlsson Gullvert.
– Pressmeddelande –


Bra jobbat grabbar
När man tänker efter så är det nåt så in i helsikes bra gjort så man blir egentligen bara full av beundran.dessa grabbarna skulle ju ta mej tusan ta över AMF så det blev ordning ooch reda på rofferisamhället. NI ÄGER
Lidköpings stolthet nr 1!
Det är ni värda grabbar.Mycket trevlig tillställning.
M.v.h Scooter Svante
Ja det är en stor attraktion som går i graven.Men ni har gjort ett mycket bra jobb.Stor heder till Tosse Och Frasse..
Bra jobbat!
Blir det något istället???!!!
skönt och slippa det
Ni har gjort ett kanon jobb =) Hoppas att ni hittar på något nytt. Ni är verkligen bra representanter för Lidköping.
Grattis och tack för ert hårda arbete!! Ni har hjälpt sätta Lidköping på kartan och visat att allt är möjligt även i lilla Lidköping om man bara sätter manken till….
Ja tack ska ni ha, glömmer aldrig när jag som liten grabb fick åka runt på min 50 kubiks cross på torget! Och Inlinesloppet som jag kom 2:a i av 3 tävlande.. Puss
Stort Grattis och tack för gott samarbete på Hjuldagen, då vi
marscherat med Frälsningsarméns Musikkår före MC-kortegen. CHA
affff, ingen tvingar väl dig att närvara?
kan vi inte lägga ner hjuldagen?
Mycket välförtjänt pris.
”Lyfter på hatten åt er båda”!! Bra gjort!! :)