Gå direkt till Nyheten (Prisades för engagemang och hängivenhet med Hjulafton)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 14 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Prisades för engagemang och hängivenhet med Hjulafton

Publicerad måndag, 11 maj 2009, 19:40 av Redaktionen

vitsippspriset_lop_90511Jan Fransson och Tomas Kjellström har under många år arbetat med evenemanget Hjulafton i Lidköping. Det, tycker Kristdemokraterna i Lidköping, är beundransvärt och delade i eftermiddag ut Lidköpings vitsippspris till de båda.Jan Fransson och Tomas Kjellström har varje år lockat tusentals besökare för att beundra motorcyklar, bilar och våghalsiga halsbrytande uppträdanden mitt i centrala Lidköping. Det har alltid varit gratis och generositeten har
varit stor.

-Det engagemang de visat, utan att ta ett öre för egen vinning är verkligen beundransvärt och dessutom har de gjort flera insamlingar till välgörande och behjärtansvärda ändamål. Jag tycker att det är fantastiskt bra att de
har engagerat sig så mycket. Det är beundransvärt! säger Tommy Larsson, ordförande och gruppledare för Kristdemokraterna i Lidköping.

Kristdemokraterna i Lidköping delar ut Vitsippspriset för första gången i år.

vitsippspris_90511
 
Motiveringen lyder:
– Tomas Kjellström och Jan Fransson får Vitsippspriset för visat engagemang och hängivenhet genom att år efter år arrangera Hjulafton i Lidköping. En augustihändelse som skapat trivsam folkfest, öppen för alla. Ert engagemang
har betytt mycket både för Lidköping och enskilda.
 
Priset består av en tavla av konstnären Kerstin Carlsson Gullvert.

– Pressmeddelande –

15 Kommentarer
A Johansson
Gäst
A Johansson
11 maj, 2009 09:48

Bra jobbat grabbar

västgöten
Gäst
västgöten
11 maj, 2009 11:19

När man tänker efter så är det nåt så in i helsikes bra gjort så man blir egentligen bara full av beundran.dessa grabbarna skulle ju ta mej tusan ta över AMF så det blev ordning ooch reda på rofferisamhället. NI ÄGER

GF
Gäst
GF
12 maj, 2009 12:07

Lidköpings stolthet nr 1!

svante
Gäst
svante
12 maj, 2009 06:19

Det är ni värda grabbar.Mycket trevlig tillställning.
M.v.h Scooter Svante

Nanen
Gäst
Nanen
12 maj, 2009 08:14

Ja det är en stor attraktion som går i graven.Men ni har gjort ett mycket bra jobb.Stor heder till Tosse Och Frasse..

Karin Ekblad
Gäst
Karin Ekblad
12 maj, 2009 10:33

Bra jobbat!
Blir det något istället???!!!

affff
Gäst
affff
12 maj, 2009 03:23

skönt och slippa det

Nämen
Gäst
Nämen
12 maj, 2009 03:57

Ni har gjort ett kanon jobb =) Hoppas att ni hittar på något nytt. Ni är verkligen bra representanter för Lidköping.

Snubbe
Gäst
Snubbe
12 maj, 2009 05:33

Grattis och tack för ert hårda arbete!! Ni har hjälpt sätta Lidköping på kartan och visat att allt är möjligt även i lilla Lidköping om man bara sätter manken till….

Baze
Gäst
Baze
12 maj, 2009 07:43

Ja tack ska ni ha, glömmer aldrig när jag som liten grabb fick åka runt på min 50 kubiks cross på torget! Och Inlinesloppet som jag kom 2:a i av 3 tävlande.. Puss

Christer Anderson
Gäst
Christer Anderson
12 maj, 2009 08:15

Stort Grattis och tack för gott samarbete på Hjuldagen, då vi
marscherat med Frälsningsarméns Musikkår före MC-kortegen. CHA

GF
Gäst
GF
12 maj, 2009 11:56

affff, ingen tvingar väl dig att närvara?

kisslisa
Gäst
kisslisa
13 maj, 2009 07:55

kan vi inte lägga ner hjuldagen?

Henrik
Gäst
Henrik
14 maj, 2009 12:15

Mycket välförtjänt pris.

Knut Haijby
Gäst
Knut Haijby
14 maj, 2009 02:34

”Lyfter på hatten åt er båda”!! Bra gjort!! :)