Stal i butiker – två åkte fast
Publicerad måndag, 11 maj 2009, 21:44 av RedaktionenTvå pesoner har i eftermiddag tagits om hand och rapporterats för att ha stulit i butiker. En narkotikapåverkad man, 53 år, stal matvaror i en butik på Floragatan. Värdet på det stulna var 110 kronor. Mannen visade sig vara så berusad att han fick läggas in för tillnyktring.
På mannen anträffades även narkotika.
En 37-årig kvinna stals en flaska parfym från en butik i Särnmarkshuset. Kvinnan stoppades av personal och fördes till polisen. Parfymflaskan är värd 880 kronor vilket är över gränsen mellan snatteri och stöld – kvinnan rapporteras alltså för det grövre brottet stöld.

