Fyllerist avled i arresten i Lidköping
Publicerad onsdag, 13 maj 2009, 11:54 av RedaktionenEn fyllerist avled på morgonen i sin cell i Lidköping, trots att insatser gjordes för att rädda hans liv.
Det är en 53-åring som omhändertogs för fylleri som plötsligt började klaga över smärtor. Ambulans tillkallades men hans liv kunde inte räddas. Mannen har stått under full tillsyn och polisen misstänker att mannen blivit akut sjuk men allt skall inredas. Det finns fullständig loggbok över hur mannens tillsyn skötts från det han hämtades.
Den avlidne ska genomgå rättsmedicinsk undersökning.

