Äldre mans identitet stulen
Publicerad torsdag, 14 maj 2009, 16:52 av Björn SmitterbergPolisen har i eftermiddag fått anmälan om att någon stulit en mans identitet och handlat varor på postorder – i detta fall via internet.
Den här anmälan gäller en beställning av en bildvisningsutrustning för cirka 2.000 kronor. Polisen har kontaktat säljande företag för att få dess uppgifter och kommer även att begära uppgifter om vilka identitetshandlingar som använts när varorna hämtats ut i Lidköping.
Den bestulne är en äldre man som via sitt konto fått klarhet i att ett företag dragit pengar från hans konto utan att han själv handlat.


Bildvisningsutrustning för cirka 2.000 kronor?
Vad kan det varit? Digital fotoram?
Daniel: Vad det var för utrustning är väl vad jag förstår av mindre intresse i sammanhanget?????