Vacker konsert av gymnasieelever
Publicerad måndag, 18 maj 2009, 20:27 av Björn Smitterberg
I kväll hölls en konsert i De la Gardiegymnasiets aula – här var det elever som valt musik som sitt specialämne och även den särskilda musikutbilödningen som framträdde. Mycket
musik blev det under en cirka en timme lång konsert.
Uppskattningsvis kom 150 personer till konserten som innehåll musik från Bellmans 1700-tal fram till 20:e århundradet med bl a bröderna Gärdestads musik.

Musiklärarna Mikael Dalemo och Rickard Lans ledde och kompade. Det var en hel del körsång men också lite solosång.
Här nedan finns ett kort rörligt inslag med ljud från konserten.

