I morgon startar Göran Larsson kampanjen
Publicerad tisdag, 19 maj 2009, 11:36 av Björn Smitterberg
Göran Larsson, miljöpartist i Lidköping, har tre roller i valkampanjen som han startar på onsdagsmorgonen. Dels vill ha gärna själv bli inkryssad till parlamentet, dels vill han att
hans parti gör ett bra val och dessutom har han som förtroendevald i demokratirådet som uppgift att öka intresset för valet.
– Vi har ju antagit vårt valmanifest, säger Göran Larsson. Vi vill att det blir ett grönt klimatval som svenskarna gör.
Miljöpartiet har satt den 20 maj som startdatum för kampanjen. Och klockan sex på morgonen sätter Göran Larsson igång.
– Jag kommer att finnas vid resecentrum för att möta människor – jag räknar med att finnas där i åtminstone tre timmar.

