Ingen uppgörelse om handel vid gatuarbete
Publicerad tisdag, 19 maj 2009, 18:08 av Björn SmitterbergLidköpings kommun vill inte gå med på att ge ersättning till butiken Din o Min bod i centrala nyestan. Affärens ägare anser sig ha förlorat åtskilligt med pengar medan gatan byggdes om utanför och har krävt kommunen på ersättning för det vid två olika tillfällen.
Vid båda tillfällena har kommunen svarat att den inte är hågad att betala skadestånd. Detta beslut fastslogs i dag av Samhällsbyggnadsnämnden.

