Flera berusade i trafiken
Publicerad söndag, 18 oktober 2009, 07:50 av RedaktionenPolisen har under det gångna dygnet fångat in flera berusade trafikanter. I Vinninga stoppades på lördagskvällen en 15-årig mopedist som hade 0,24 promille.
I Lidköping fastnade en 44-åring i poliskontroll och på Skaraborgsgatan stoppades en 32-åring med så mycket alkohol i blodet att körkortet drogs in omedelbart.
På E20 vid Skarstad stoppades en bilist som var berusad av såväl alkohol som droger.
När poliserna vid midnatt inledde en större kontroll av bilister utanför Skara kontrollerades 40 bilister men ingen var påverkad.

