Pärlor, Paljetter & Pokaler!
Publicerad måndag, 16 november 2009, 19:40 av Redaktionen
I lördags var det dags igen för ett drygt 40-tal discodansare från Heléns dansskola i Lidköping att se om golvet höll
när Danshuset Helsingborg arrangerade rikstävlingen Disco Plus Grand Prix i Halmstad.
Som alltid såg dessa goa & glada dansare från Lidköping till att visa sina allra bästa sidor både på och utanför golvet,
vilket resulterade i tio finalplatser varav fem av dem på pallen.
Bilden är klickbar till större format
Allra högst upp fick Amanda Holgersson och Rebecka Rundqvist klättra i klassen Par Guld Junior 1.
Dubbla silverpokaler fick duktiga Sabina Westerling med sig hem då hon lyckades bra i både sin singel och par, den sist nämnda tillsammans med parkompisen Filippa Werneräng.
Resultat:
Singeldisco
Silver Barn 2: 3:a Tilda Tollmar
Silver Junior 1: 6:a Ebba Andersson
Star Junior 2: 4:a Lina Simme
Super Star -16: 2:a Sabina Westerling
Super Star +16: 4:a Olivia Åhman
Pardisco
Guld Junior 1: 1:a Amanda Holgersson/Rebecka Rundqvist
Star Junior 1: 5:a Alice Stridh/Rebecka Gustavsson-Lagergren
Star Junior 2: 3:a Emma Fagerholm/Lina Simme
Star Ungdom: 5:a Frida Tengeland/Louise Jonsson
Superstar -16: 2:a Filippa Werneräng/Sabina Westerling


