Lidköpingslaget trea i snabbschack
Publicerad söndag, 22 november 2009, 16:13 av RedaktionenDistriktsmästerksapet i Lag-snabbschack spelades på lördagen och Lidköpings Schacksällskap blev trea.
Snabbschack spelas genom att varje spelare har 15 minuter på sig per parti. Tävlingen på lördagen spelades i Trollhättan och tio lag deltog. SA Mark från Kinna blev mästare och Aliongsås SS kom tvåa och därefter allså Lidköpings SS.
Lidköpings laget bestod av:
Bord 1. Viljo Koski, 4 p av 9 möjliga
Bord 2. Niklas Ivenholt. 6 p av 9
Bord 3. Smail Beslagic, 4 p av 9
Bord 4. Bo Olsson, 6½ p av 9
– Rickard Dahlström –

