Gå direkt till Nyheten (Stolsben vapen i slagsmål på flyktingförläggning)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 12 juni 2025

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Stolsben vapen i slagsmål på flyktingförläggning

Publicerad onsdag, 13 mars 2013, 15:34 av Redaktionen

I eftermiddag fick poliser åter ingripa när det blev bråk mellan olika grupper på flyktingförläggningen Stora Ekeberg.

Fyra personer har anmält misshandel efter ett bråk med ett tiotal inblandade. En person fördes med lättare skador till sjukhus. Det har inte kunnat konstateras vilka som varit gärningsmän respektive offer och ingen är gripen.

15 Kommentarer
Inline Feedbacks
Visa alla kommentarer
Svenne02
Gäst
Svenne02
13 mars, 2013 04:42

Det där tycker jag Bert ska ta tag i som startade anläggningen, polisen har viktigare saker att utföra än att åka till det stället, eller??? 

OveNordstrom
Gäst
OveNordstrom
13 mars, 2013 09:56

Vad var Sverige Demokraterna ”tacksamma” för då när de sprang omkring med järnrör på stan?

Hulken94
Gäst
Hulken94
14 mars, 2013 05:13

 Ja det är helt idiotiskt att springa runt och slås med föremål och det ska inte accepteras i något läge, men som ny i ett land borde man kanske sköta sig för att vissa tacksamhet för att man får hjälp! Kan ju bara påpeka att om händelsen skulle utspelat sig i Schweiz så skulle de som slogs på Stora Ekeberg blivit utvisade snabbare än blixten och detta på livstid.

Elof
Gäst
Elof
16 mars, 2013 03:34
Svarar  Hulken94

Du verkar vara väl insatt i hur det fungerar i Schweiz? Är du möjligen därifrån så du själv alltså är invandrare nu? Eller hur har du fått till dig denna kunskap om hur asyl- och flyktingmottagandet fungerar i Schweiz? Eller du kanske t.o.m. varit flykting i Schweiz? Sedan så ska man väl inte bara stå och ta emot för att man är flykting i ett främmande land? För det låter på dig som att du redan vet exakt vad som hände och varför på Stora Ekeberg. Fast du kanske bara tror en massa och utifrån detta generaliserar och dömer individer utefter dina fördomar?

9969
Gäst
9969
15 mars, 2013 08:59

Fan Janne du verkar vara en klok och bra människa, håller med dig på alla kommentare du gör på Lidköpingsnytt :)

janne59
Gäst
janne59
17 mars, 2013 06:07
Svarar  9969

Tack o bock.
Roligt att det finns någon som uppskattar sunt förnuft, det verkar annars vara en bristvara numera.

Per Lennerskog
Gäst
Per Lennerskog
16 mars, 2013 12:09

Så fort som nån kritiserar vad invandrare gör så kommer SD och rasism, nazism upp direkt?
Vad är det som är så heligt med dessa nysvenska medborgare att de inte ens får kritiseras?

Vi har ett öppet och fritt samhälle i stort sett alla frågor förutom inom just detta område. Det är just detta som banar väg för spekulationer och främlingsfientliga partier.
Vanliga Svenskar vågar inte uttrycka sina tankar och känslor över vad ett fåtal nysvenskar gör i rädsla för att bli kallade rasister eller ännu värre.

Tänk om och Tänk rätt!

erik_lisch
Gäst
erik_lisch
16 mars, 2013 04:16

Gnäll på du. Det är ingen som kan ta ifrån dig den rätten.
Men vi har även rätt att säga emot. Du vet, yttrandefriheten gäller från två håll…

Per Lennerskog
Gäst
Per Lennerskog
17 mars, 2013 12:43
Svarar  erik_lisch

Tycker inte det ska klassas som gnäll utan ett konstaterande, och som du kan läsa av mitt inlägg har jag aldrig saknat ”yttrandefriheten” från ditt håll.  Svaren på mitt inlägg är nog bevis för mitt konstaterande tycker jag.

Jag har absolut inget emot att vi tar emot flyktingar som är i behov av skydd och nån sorts trygghet. Det jag reagerar emot är att om man kommer från krig och kaos så bör man rimligen inte villa ha samma miljö i sitt nya land.
Just att detta sker skadar ju alla de flyktingar som är just flyktingar och som jag skrev så häller det bränsle på en otrevlig brasa som blir svårsläkt om det fortgår.

alzheimerlight
Gäst
alzheimerlight
17 mars, 2013 03:10

 Agree.

OveNordstrom
Gäst
OveNordstrom
17 mars, 2013 10:19

Kommer man från krig och kaos och har upplevt så traumatiska upplevelser så försvinner de inte för att du kommit över gränsen till ett annat land. Detta visar ju sig även bland soldater som deltagit i strider. Har själv en släkting som deltog i Vietnamkriget och han hade enorma problem i många år efter hemkomsten. Det kräver professionell hjälp och flera år för att få dessa människor att fungera normalt igen.
Ett annat problem är att så fort en flykting eller invandrare gör någonting så pekas alla flyktingar och invandrare ut generellt som mer eller mindre kriminella och så vill man stoppa flyktingmottagningen o.s.v.
Självklart är det inte problemfritt med flyktingmottagning men om inte vi, skulle vilja lösa de problemen vem skulle göra det istället då?
Finns det någon folkgrupp du kan peka på där kriminalitet aldrig förekommer och som skulle kunna komma ifråga för att få ”din” flyktingstatus i Sverige enl. dig?

Kerca
Gäst
Kerca
16 mars, 2013 08:06

Du har väl tyvärr missat en del i ärendet. Dessa personer är inga ”nysvenska medborgare”, de är flyktingar som lämnat en kaotisk tillvaro som du inte ens i din vildaste fantasi kan förstå. Men som vanligt är det ju enkelt att sitta i sin egen trygghet och använda brösttoner.

Tänk till, tänk om.

Per Lennerskog
Gäst
Per Lennerskog
17 mars, 2013 12:33
Svarar  Kerca

Tror nog min fantasi sträcker sig längre än du kan ana.
Att man kommer från kaos ursäktar inte att man skapar kaos dit man går eller?

Zeduce
Gäst
Zeduce
18 mars, 2013 07:24

Du har helt rätt, underbart att veta att det är människor som dessa som skall trygga vår ålderdom iom. vi Svenskar föder för få barn därför är vi beroende av invandring…..

Kerca
Gäst
Kerca
16 mars, 2013 08:07

Vilka ”nya medborgare” pratar du om? Läs mitt svar till Per Lennerskog så kanske även du förstår vad saken handlar om.