Gå direkt till Nyheten (Veckans auktion: sparbössa från 1950-talet
Vinnande bud: 125 kr)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 09 juni 2026

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Veckans auktion: sparbössa från 1950-talet
Vinnande bud: 125 kr

Publicerad fredag, 30 maj 2014, 09:00 av Joakim Stegelmeyer

v22-2014Veckans auktionsvara är en sparbössa från Rörstrand, tillverkad på 1950-talet. Auktionen på Lidköpingsnytt är ett samarbete med auktionisten och antikhandlaren Tony Skogberg och Lidköpingsnytt. Klicka in och se hur det går till.

Reglerna: – Bud lämnas per e-post till adressen: auktion@lidkopingsnytt.nu – I budet skall förutom själva budet även anges namn och telefonnummer. Telefonnumret skall finnas i telekatalogen. – Bud måste vara preciserade i siffror och avse svenska kronor. – Givna bud är bindande – det går alltså inte att lämna bud utan att sedan stå för det. – Affären sker mellan Tony Skogberg och köparen – Lidköpingsnytt är bara kontaktförmedlare. Lidköpingsnytt publicerar ett par gånger per dag vilka bud som lämnats – men inte med några namn, utan bara så läsarna kan följa utvecklingen. Tony Skogberg har själv satt ett utropspris. Under utropspris säljs inte varan.

Klockan 12.00 fredagen den 30 maj 2014 avslutas auktionen. Då är det högsta givna budet som vinner och som blir köpare. Under veckan läggs auktionen ut klockan 09.00 varje dag. Om bud kommer in, uppdateras auktionen med det nya budet. På fredagen uppdateras auktionen med högsta bud sista gången kl. 11.50. Därefter uppdateras auktionen igen kl. 12.10 med vinnande bud. Endast bud som har kommit Lidköpingsnytt tillhanda senast kl. 12.00 beaktas.

Veckans auktionsvara: Sparbössa från 1950-talet. Rörstrand. Höjd: 11 cm.

Utropspris: 100 kr

Vinnande bud: 125 kr

v22-2014

1 Kommentar
Göran Bentzen
Gäst
Göran Bentzen
30 maj, 2014 08:26

Jag vill tacka den som sitter vid datorn varje gång det närmar sej slutbud … Jag bjöd 123 spänn å ville ge denna fina sparbössa till mina barnbarn som älskar ugglor. Du lyckades igen med att buda ”två stackars kroner mer” .. Grattis !! Jag bjuder dej nu 127 spänn för denna sak… då har du ju gjort en jätteaffär å så blir du ju av med ugglan ;) Inte första gången !!!