En dag man kommer att minnas i Källby
Publicerad tisdag, 08 juli 2014, 15:06 av - Inskickat material
Måndagen med sitt oväder är en dag man kommer att minnas länge i Källby. I dag pågår arbete lite varstans med att rensa upp efter ovädrets härjningar.
Kjell-Åke Starck i Gillstad åkte till sin barndoms Källby för att titta på förödelsen. Fotbollsintresserad som han så undrade han förstås var fotbollsplanens ena mål tagit vägen – jo, det blåste i väg in på en annan mark.
Här är några bilder Kjell-Åke Starck tagit. På en visas hur sädesfältet ligger platt vid Källbybacka´.
Det har från Götene kommuns sida utgått en varning: Undvik rotvältor och nedfallna träd. De kan vara livsfarliga.




