Polisen varnar för ny sms bluff om trafikböter
Publicerad onsdag, 27 maj 2026, 14:00 av Mikael Karlsson
Polismyndigheten och Trafikverket varnar för en ny våg av bedrägerier via sms.
Enligt polisen innehåller meddelandena uppmaningar om att logga in på hemsidor som liknar myndigheternas egna för att betala påstådda trafikböter eller trafikförseelser.
Polisen betonar att myndigheten aldrig skickar ut böter eller betalningspåminnelser via sms.
Trafikverket skriver också att myndigheten aldrig begär betalningar eller kontouppgifter genom sms eller mail.

