Gå direkt till Nyheterna

 
  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 04 December 2023

KONTAKT
E-post dygnet runt:
desk@lidkopingsnytt.nu

LÄSARNAS
INTEGRITET

Lidköpingsnytt använder IP-adresser för att se vad som läses mest och minst. Användningen är anonymiserad.
Inga IP-adresser offentliggörs, lagras eller används för annat än generell statistik.
Inga IP-adresser överlåts.

rss-ikonRSS-
NYHETER
DIREKT

RSS – länk för Lidköpingsnytt:
https://lidkopingsnytt.nu/feed/

SÖKA nyheter
på särskilt datum:
Kopiera nedanstående länk och klistra in i din webbläsare. Byt mot det datum du söker på.
www.lidkopingsnytt.nu/2010/08/02/

Söka efter
något särskilt:
Kopiera nedanstående länk och klistra in i din webbläsare. Byt ordet (kalle) till det ord eller namn du söker
www.lidkopingsnytt.nu/?s=kalle

ARKIVET
Leta bland kategorier

Nästan allt som skrivits i Lidköpingsnytt finns ordnade under olika huvudrubriker. Leta gärna bland nedanstående kategorier.

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Senaste inom Debatt

  1. Debatt: Tomten kom för tidigt?
  2. Slutreplik om SD-stöd för maktskifte
  3. Debatt: Vi ville ha maktskifte – och fick det

Senaste kommentarer från läsarna

Debatt: Järnvägsfrämjandet vill främja Kinnekullebanan

Publicerad Monday, 17 October 2022, 16:24 av Insändare

En företrädare för Järnvägsfrämjandet vill se satsningar på Kinnekullebanan med elektrifiering, högre fart, triangelspår och upprustade hållplatser m m.


Kinnekullebanans trafik tätare – men kortare år 2028
Lidköpingsliberaler vill diskutera satsning

Publicerad Thursday, 06 October 2022, 13:11 av Björn Smitterberg

Tågtrafiken på Kinnekullebanan ska bli tätare, men kortare, enligt en målbild för utvecklingen fram till 2035 som antagits av Västtrafiks styrelse.
Resande till eller från Göteborg får byta i Herrljunga. Resande norrut får byta i Laxå – även om vissa tåg ska gå till Örebro
Uppdaterat 19,07 med kommentar av kommunalrådet Jonas Sundström.


Vänsterpartister efter provåkning:
Rusta upp Kinnekullebanan – ny bana och tåg

Publicerad Friday, 02 September 2022, 14:08 av - Inskickat material

Vänsterpartiet vill satsa 600 miljarder på Sveriges järnvägar. – Den regionala järnvägen Kinnekullebanan behöver rustas upp, säger Egon Frid (V), ledamot i kollektivtrafiknämnden. – Både själva tågen och banvallen, men även dess teknik har problem idag. Det är också prioriterat att så snabbt som möjligt byta till ett fossilfritt bränsle.


Nystart för kulturprojekt längs Kinnekullebanan

Publicerad Friday, 06 December 2019, 11:32 av - Inskickat material


Kinnekullebanan och Trollhättekanal i infrastrukturplan

Publicerad Monday, 04 June 2018, 14:44 av Björn Smitterberg

kinnekullebanan_140430


Säkerhetstillstånd för Tågverkstaden

Publicerad Thursday, 15 March 2018, 14:51 av Björn Smitterberg

kinnekulletågettaagI dag har säkerhetstillståndet som behövdes för att den nya Tågverkstaden i Lidköping skall kunna användas blivit klart. Det betyder att spårstumpen från Kinnekullebanan cirka 100 meter in i verkstaden får användas.


Avtal om tågverkstaden

Publicerad Wednesday, 20 April 2016, 14:48 av Björn Smitterberg

Det blir åtminstone ett avtal om att den nya serviceanläggningen för Kinnekulletågen ska byggas i Lidköping. Det är Lidköpings kommun och Västtrafik överens om.


Debatt: Rädda Kinnekullebanan

Publicerad Wednesday, 30 March 2016, 08:15 av - Inskickat material

debatt-insikonKinnekullebanans framtid anges som exempel på satsningar på landsbygden som Landsbygdspartiet vill föra fram.